maandag 4 april 2011

Workshops 'Kennismaking met Gender': een deelnemer vertelt

“Het woord ‘gender’ had ik wel vaker gehoord, maar ik was niet op de hoogte van de exacte betekenis ervan.  Ik heb heel veel geleerd uit de workshop, waardoor ik nu een beter beeld heb gekregen van de betekenis van gender.

De samenleving geeft (soms bewust, soms onbewust) invulling aan het man of vrouw zijn.
Bijvoorbeeld dat vrouwen moeten zorgen voor het huishouden en mannen de kostwinner zijn. Bij baby’s kiezen we voor de kleur blauw bij jongens en bij de meisjes kiezen we voor roze. Waarom vrouwen niet zomaar in aanmerking komen voor een leidinggevende taak, is omdat we het  raar vinden als een vrouw een leidinggevende is en mannen onder de vrouw moet werken. Bijvoorbeeld: stel de man blijft thuis en de vrouw gaat werken, vindt men het raar en niet gepast.

Door deze workshop ben ik een ervaring rijker geworden en veel te weten gekomen.”

Melissa Eijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten